close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סורגים- כי הגנבים מחכים...

מערכת שורשכו סיוון, תשעו02/07/2016

איך תבחרו את הסורגים הכי טובים לבית שלכם

תגיות:

מאז ומתמיד היו ונשארו הסורגים אחד מהגנות החובה על החלונות בכל בית ובעיקר בבתים פרטיים. מאז מהפיכת הבנייה הכפרית שעברה על המדינה בשנות ה-90 במסגרתה הוקמו ישובים כמו רעות, מכבים, שוהם, מודיעין ועוד נוספו לישובים הללו מאות בתים פרטיים שהפכו לחלום הישראלי הממומש.

אבל לכל חלום לפעמים יש גם שבר. הבתים הפרטיים הללו שהם חשופים וצמודי קרקע דרשו מיד התקנת סורגים גם על החלונות וגם על הדלתות כדי למנוע חלילה מפורצים את התענוג לפרוץ את הבית.

יש כאלה שאומרים שאין דבר שעומד בפני גנבים, אבל זו עובדה שסורגים ממתכת מגלוונת לא ניתן לכופף בקלות וגם אם כן, יש מי שישמע את הרעש וכבר יזעיק את המשטרה והמסקנה המתבקשת היא כי סורגים הם חובה בכל בית ולא חשוב היום באיזה קומה אתם, כי גנבים כשהם רוצים לפרוץ לדירה מסוימת הם יעשו את זה גם מהגג וגם מחלון הקומה השביעית. אין דבר העומד בפני רצונו של גנב...

סורגים כהגנה לילדים!

משפחות עם ילדים מזמינות כמובן סורגים שימנעו חלילה נפילה של ילדים. יש תקן לסורגים כאלה והוא קובע שהמרווח לא יהיה יותר קטן מ-10 ס"מ כדי שילד לא יוכל להוציא את הראש דרכם. עובי הסורג חייב לעמוד על 10 מ"מ והם נדרשים לעמוד בעומס של לפחות 69 קילוגרם.

אם מדברים על סורגים נגד פריצה, שזה מה שרוב האנשים מזמינים, עובי הסורגים חייב להיות 12 מ"מ לפחות.

סורגים מברזל ולא חלולים!

לחוסן הסורגים יש משמעות וכמובן במקרים של חלילה פריצה. לכן מומלץ שהסורגים שאתם מתקינים בבית שלכם יהיו מברזל ולא סורגים חלולים. סורגים כאלה הם חלשים מאוד ומועדים לפריצה ומכיוון שהם חלולים מים, נכנסים פנימה וגורמים להם לריקבון כך שאחרי כמה שנים אתם צריכים להזמין שוב סורגים, אז מה עשינו? טעינו!!!

רק סורגים מברזל מגלוון!

ברזל מגלוון הוא החומר האולטימטיבי לסורגים. ברזל מגלוון עמיד יותר בפני פגעי מזג האוויר ואינו מחליד או מעלה קורוזיה, גם לגנבים יש בעיה איתו, קשה מאוד להתגבר עליו ולפרוץ אותו.

רק עיגון עם ג'מבו!

מעבר לעובי הסורגים, לתקן ולחסינות הברזל המגלוון, הסורגים לא יהיו שווים כלום אם לא נעגן אותם בצורה חזקה מאוד לקיר, כדי למנוע מגנבים אפשרות לשחרר אותם בקלות. העגינה הנכונה של סורג לקיר הוא באמצעות ג'מבו ,שזה בורג בעובי של 10 על 8 מ"מ. כדי שהגנבים לא יחשבו שהם יותר חכמים ממתקין הסורגים, מומלץ לרתך את ראש הבורג כך שגם אם הם הגיעו עם מפתחות ברגים בכל הגדלים לא יהיה להם ראש להבריג ואז הם ישברו את הראש...

עלות ממוצעת של סורג נעה בין 400-500 ₪ למ"ר ויש כל מיני סוגים כמו: סורגי בטן, סורגים מפותלים, סורגים עם עיטורים ועוד. אלה עולים הרבה יותר. יש גם שיטות שונות לפתיחת סורג : יש סורג הזזה, סורג שנפתח כמו דלת וסורג שנפתח ונסגר כמו אקורדיון. נחמד!!!

המאמר באדיבות האתר "פורטל המסגרים".

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה